Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Namnreform hos B-reel

Publicerad: 8 maj 2012, 10:03

B-reel förtydligar verksamheten.
Namnet ska finnas på alla bolagen i företagsgruppen.
Det innebär främst att långfilmsbolaget St Paul film från och med nu kommer att heta B-reel Feature Films.


Ämnen i artikeln:

B-reel

St  Paul finns sedan tidigare  i B-reel-Gruppen tillsammans med de andra bolagen  som nu heter B-reel Digital, B-reel Commercials och B-reel Products.  Gruppen ägs av de fem grundarna och ett tjugotal anställda.

– Att St Paul nu byter namn och även med namn och logotyp ansluter till  B-Reel är ett sätt att förtydliga hur vi hänger ihop men handlar också  om att vi har en ambition att jobba internationellt även med drama. Vi  hoppas nu kunna dra ännu större fördel av den kunskap och infrastruktur  som finns inom B-Reel, säger Fredrik Heinig på B-reel feature films i en kommentar.

– Att alla bolagen går under B-reel-namnet är ett förebyggande drag  inför en ännu mer integrerad reklamvärld där olika typer av innehåll  bygger på och ansluter till varandra, och där underhållning och  reklamfinansierat innehåll alltmer blir en del av reklamen.  Vi tror  också att de flesta ändå ser oss som B-reel, oavsett vilken del av  B-reel de arbetar med, och att det blir ännu mysigare internt, när vi  får samma namn allihop. säger B-Reels VD Anders Wahlquist.

B-Reel blev tidigare i år utnämnda till världens bästa produktionsbolag av  amerikanska Advertising Age/Creativity. B-reel har kontor i Stockholm,  Los Angeles, New York och London.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

B-reel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.