Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nansen bygger nytt erbjudande

Publicerad: 10 december 2015, 09:58

I veckan köptes Nansen upp av nätverket The North Alliance. Nu satsar de på analys och CRO, Conversion Rate Optimization, genom två nyrekryteringar.


Ämnen i artikeln:

NansenThe North AllianceDigitala byråer

Till satsningen rekryterar Nansen Benjamin Cox och Robert Carter. Benjamin Cox kommer närmast från rollen som kundrådgivningschef på byrån Xiik och har erfarenhet från CRO-arbete med bland annat Toyota och eBay. Robert Carter kommer från en roll som SEO och CRO-ansvarig på byrån Envisionit Media. Duon kommer att arbeta med både svenska och amerikanska kunder.

– Vår viktigaste uppgift i den här branschen är att ständigt avslöja sanningen. På ett meningsfullt sätt. Bristerna i ett varumärke når idag ut till kunden och kan skapa sårbarheter. Företag måste istället aktivt söka kontakt med sin publik på ett personlig, mänskligt sätt. Den expanderande digitala världen öppnar upp för dessa meningsfulla möten, enligt Benjamin Cox som blir ansvarig för strategisk planering.

Nansen har kontor i Stockholm, Chicago och New York med sammanlagt cirka 100 anställda.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.