Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nansen hämtar cd från DDB – tappar tidigare byråchef till Ottoboni

Publicerad: 23 september 2014, 07:55

Johan Lilja och Jenny Rosander Ney

Johan Lilja bli ny creative director på Nansen Stockholm. Samtidigt väljer Jenny Rosander Ney, tidigare byråchef på Nansen, att efter mammaledigheten gå över till Ottoboni där hon blir projektledare.


Ämnen i artikeln:

DDBNansenOttoboni

Johan Lilja har sedan tidiagre flera års erfarenhet från bland annat DDB Stockholm och senast från Netlife Research i Oslo.

– Jag jobbade med Nansen när jag var på DDB och redan då imponerades jag av det inspirerande sätt de jobbade med teknik, design och kreativitet. Det ska bli otroligt spännande att vara med och utveckla det erbjudandet vidare, säger Johan Lilja, i ett pressmeddelande.

Samtidigt går Jenny Rosander Ney över till Ottoboni efter mammaledigheten och fem år på Nansen som bland annat byråchef och projektledare.

Leif Boström är i dag byråchef för Nansens stockholmskontor. Byrån har 80 anställda, på fem olika kontor.

– Det går bättre än någonsin och vi tittar på att anställa fler, säger Martin Edenström, marknadschef på Nansen, till Resumé. Vi jobbar med en rad nya kunder som Svenska Dagbladet, Absoult Vodka och Electrolux.

Under hösten har även Stina Bjurström anslutit till Nansen som ny senior UX-designer med fokus på research och innehållsstrategi och Leanne McClean i den nya rollen som Content Manager.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

DDBNansenOttoboni

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.