Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Närhet nya konceptet för Rally Sweden

Publicerad: 15 januari 2013, 13:30

Reklambyrån Ord & Bild ligger bakom ett nytt kommunikationskoncept för sportevenemanget Rally Sweden, som äger rum i Värmland mellan den 7-10 februari. Det nya konceptet som går under namnet ”Closer to rally” ska ta ett samlat grepp kring Rally Swedens kommunikation och lyfta fram hur tillgängligt evenemanget är.


- Allt vi gör måste vara för att göra så att upplevelsen blir bättre och bättre för våra besökare. Det nya kommunikationskonceptet är en effekt av det. Sen så är Rally Sweden så mycket mer än bara rally. Det är en folkfest utan dess like. Hela Värmland är en enda stor fest i fyra dagar. Det vill också lyfta fram tydligare i vår kommunikation, säger Glenn Olsson som är vd på Svenska Rallyt AB i ett pressmeddelande.

Förra året besöktes Rally Sweden av mer än 200.000 besökare och för Ord & Bild som ligger bakom det nya konceptet har det varit viktigt att kunna skapa ett koncept som gör det tydligt att det finns något för alla menar Andreas Stjärnhem som är ad på byrån:

- Rally Sweden står ut bland rallytävlingar eftersom det är ett väldigt tillgängligt engagemang med en servicenivå och ett utbud som är väldigt stort. Precis som med mycket annat så blir det allt viktigare att det finns en stark social kontext. Det är inte bara rally som gäller utan det handlar också om att känna tillhörighet.

Bland de olika exempel på vad som finns att göra under evenemanget märks en uppvisning av extremskoteråkaren Daniel Bodin, som fick viss uppmärksamhet när han buskörde sin skoter genom Gamla Stan i Stockholm under slutet av förra året.

Kommunikationskonceptet utgår från en webbplats som stöds med utomhusenheter och en trettiosekunders reklamfilm.

Fredrik Hazén

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.