Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 Oktober 2018, 08:05
Jimmy Larsson och Sara Wretblad.
I fredags vann Narva guld vid Digital Communications Awards för Barncancerfonden-kampanjen "Om jag var socialminister".
Guldet vann Narva i kategorin Public Affairs där ett team övertygat juryn med en livepitch. Pitchen fokuserade på kampanjens effekt och påverkan.
Tidigare i år vann kampanjen även brons i Stora PR-priset och två guld vid Polaris awards i London.
– Det har varit en viktig resa att med Axel, Isak, Freja och Barncancerfonden lyfta konsekvenserna av bristen på resurser inom barncancervården. Vi är otroligt stolta över kampanjen och hoppas nu den utlovade satsningen på barncancervården blir av oberoende av vilken koalition som leder Sverige, säger Narvas Jimmy Larsson och Sara Wretblad, som varit med och utvecklat kampanjen.
I kampanjen "Om jag var socialminister" har Narva fokuserat på resursbristen inom barncancervården och vad den innebär för de som insjuknat, deras familjer och även vårdpersonal. Kampanjen kretsar kring tre barncanceröverlevare som berättar om sina erfarenheter och utmynnade bland annat i ett möte med socialminister Annika Strandhäll.