Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 31 Juli 2013, 08:39
När arrangörerna insåg vad reklamfilmen handlade om stoppades den, skriver amerikanska nyhetssajten USA Today.
NASCAR's jätteevent i Indianapolis lockade 150 000 åskådare i helgen. Pro-marijuanagruppen Marijuana Policy Project betalade 15 000 kronor för för att visa sin reklamfilm på stor bildskärm utanför bileventet. När den ansvarige för skärmen insåg vad reklamsnutten handlade om togs den bort redan i fredags.
Pro-marijuanagruppen hoppas nu kunna få tillbaka sina pengar
– Jag hoppas vi får våra pengar tillbaka. Vi tycker att det är viktigt att allmänheten inser att marijuana är objektivt mindre skadligt än alkohol, säger Mason Tvert, talesman för Marijuana Policy Project till USA Today.
– Vi ville nå ut till en publik som tydligt uppskattar att vuxna ska kunna använda öl och alkohol ansvarsfullt De bör också kunna använda marijuana ansvarsfullt. Eftersom det är mindre skadligt, fortsätter han.
Alexandra Barganowski