Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nästa steg: Ljud ska sälja papper

Publicerad: 21 Oktober 2014, 15:20

Arctic Paper ska sälja designpapper med hjälp av ljud. CP+B-kampanjen är en förlängning av bokserien "Paper is for real".


Ämnen i artikeln:

CP+B

Tanken är att med hjälp av ljud kommunicera att Munkens Design Range är en upplevelse för alla sinnen.

– Det kan vara svårt, till och med motsägelsefullt, att digitalt bevisa att papper är något man måste uppleva analogt, på riktigt. Men just hörseln är ett sinne man kan nå väldigt långt med online, Per Rundgren, kreatör på CP+B i en kommentar.

Sex olika papperstyper representeras av tre minuters ljudspår – fokus ligger på själva upplevelsen av pappret.

CP+B menar att man tar ett djupdyk i den "geekigare delen av ljudproduktionsvärlden" i och med projektet.

Ljuden spelades in i ett rum med så kallat flytande golv, vilket bland annat innebär att man använder silkikonhuvud för att simulera både placeringen och utformningen av det mänskliga örat för på så sätt skapa en stark ljudupplevelse.

Ljudsamlingen kompletteras även med ett 40 minuter långt ljudspår som kombinerar intryck och ljud från samtliga sex papperstyper.

Här kan du lyssna på ljuden.

Paper is for Real består av sex böcker som utforskar de olika papperskategorierna.

Arbetsgrupp:
Kund:
Dorotea Gawek, Project Manager, Interactive Marketing, Arctic Paper

Byrå: CP+B
AD: Andreas Panagiotopoulos
Copy & Creative Technology Director: Per Rundgren
CD: Mattias Berg
ECD: Björn Höglund
Webbutvecklare: Arvid Sollenby / Mats Johansson
Kundansvarig Projektledare: Marika Trygg
Produktionsbolag: Kaliberljud
Inspelningstekniker: Pär Lilliehorn och William Lind

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

CP+B

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.