Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”Natalia project” - ett segerkoncept

Publicerad: 23 April 2014, 14:01

Vinnaren.

Reklambyrån RBK vinner Guldägg i PR-kategorin med ”Natalia Project” för Civil Rights Defenders.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerNatalia ProjectCivil Rights DefendersGuldägget 2014

Människorättsorganisationen Civil Rights Defenders och RBK har fått stor uppmärksamhet för ”Natalia Project” – ett överfallslarm för människorättskämpar. Projektet vann bland annat priser i Cannes i fjol och belönas nu stort på hemmaplan.

Om ett överfall sker mot utsatta individer som bär armbandet kan de med  larma Civil Rights Defenders huvudkontor, samt ett  nätverk i deras omgivning. Omvärlden kan också i realtid  få reda på vad som hänt genom sociala medier.

Silverägg gick till DDB:s ”Klaus Heidi” för Lufthansa och M&C Saatchi med ”Go West” för Stockholm Pride.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.