Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nathanel Goldman startar syftesdrivna byrån Human

Publicerad: 7 Februari 2018, 10:07

Nathanel Goldmans nya byrå Human ska uteslutande jobba med att hjälpa sina kunder att göra gott och förändra världen.


Ämnen i artikeln:

Nanushka TelevisionNathanel GoldmanReklam

Nathanel Goldman har tidigare drivit produktionsbolaget Nanushka & Adflix, ett bolag som bland annat stod bakom den Kristallenbelönade SVT-serien "Modellpojkar". Produktionsbolaget inlämmas nu i den nystartade byrån Human.

I ett pressmeddelande skriver byrån att de i huvudsak kommer att jobba med att positionera varumärken kring goda initiativ, movement marketing och brand activism snarare än traditionell reklam.

Nathanel Goldman kommer att fungera som creative director på den nya byrån.

– Syftesdriven kommunikation är mer än ett modeord, det är framtidens sätt att skapa marknadsföring på. De varumärken och reklambyråer som inte förmår att koppla upp sig mot ett större sammanhang och engagera sig i ett djupare syfte kommer väldigt snart leva i en tynande tillvaro. Idag kräver människor att varumärken ska göra gott, de vill att företag ska engagera sig i världen. Och dessutom är det ett utmärkt sätt att differentiera sig mot konkurrensen som allt som oftast fortsätter kommunicera med traditionell reklam fokuserad på influencers och underhållning. Att bygga tribes och movements gör man inte genom underhållande traditionell reklam, det gör man genom att skapa värde och hjälpa sin målgrupp, inte underhålla dem, berättar han.

Utöver Modellpojkar har Nanushka & Adlix bland annat producerat SVT-serierna Chloe & Nicole, Klubben och Livets Hårda Skola. De har även producerat reklamfilmer åt bland annat TT Nyhetsbyrån, Pilsner Urquell, Svenska Spel och Apollo.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.