Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Naturmys med alkoholfri starköl – ny kampanj med Mariestad

Publicerad: 28 november 2018, 08:34

Mariestad rullar ut ny reklamkampanj för att marknadsföra en nyhet i sortimentet – Mariestad Strong Ale.


Ämnen i artikeln:

NewlandÅkestam HolstReklam

Reklamkampanjen är utformad av Åkestam Holst och reklamfilmerna är gjorda tillsammans med Newsland och Olivia Kasterbring som regissör. Filmen visar hur en den alkoholfria starkölen dricks i en klassisk Chesterfield-fåtölj upsatt på ett berg med havsutsikt.

– I Mariestads nya kampanj blir den oftast ganska nätta alkoholfria texten nere i ena hörnet i stället huvudnumret. Detta för att sätta ljus på Mariestads nya alkoholfria Strong Ale – en öl som man hoppas kan erbjuda en ny typ av alternativ i hyllorna. Att ta fram en smakrik alkoholfri Strong Ale var inte det enklaste eftersom alkohol är en så viktig smakbärare. Därför är vi extra stolta över det goda resultatet och ser denna produkt lite som en utmanare, något nytt och annorlunda i kategorin alkoholfritt, säger Stefan Garvander, marknadschef för Mariestads, i ett pressmeddelande.

Kampanjen rullar ut med två filmer i tv vecka 49, och kommer kompletteras med fler framöver.

– Vi älskar att jobba med Mariestads och vi älskar våra nya filmer, som jag tycker prickar rätt i ton och bygger vidare på vårt befintliga koncept på ett bra sätt. Vad gäller den nya ölen kan tilläggas, att vi älskar den. kommenterar Daniel Vaccino, copywriter i arbetsgruppen på Åkestam Holst.

Här kan du se filmerna som släppts:

Ämnen i artikeln:

NewlandÅkestam HolstReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.