Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Naturskyddsföreningen ifrågasätter konsumtionshets i ny julkampanj

Publicerad: 20 november 2018, 09:11

Årets julkampanj är utformad tillsammans med byrån Reform Act och går under namnet #naturskydda.


Ämnen i artikeln:

NaturskyddsföreningenReform ActReklam

Kampanjen ska sälja gåvobevis till Naturskyddsföreningen och baseras på berättelser och bilder inskickade av föreningens medlemmar. Bilderna och berättelserna i kampanjen visar vad föreningsmedlemmarna vill #naturskydda. Naturskyddsföreningen uppger att de fått in tusentals bilder och berättelser.

– Det är inte unikt att sälja gåvobevis. Därför har vi tagit fram verbet #naturskydda som får mottagaren att förstå vad det egentligen handlar om. Vi vill få människor att tänka till: vilka platser finns som du bryr dig om? Genom kampanjen gör vi vårt arbete mer konkret och närmre våra medlemmar, säger Andreas Drufva, marknadschef på Naturskyddsföreningen, i ett pressmeddelande.

Kampanjen där de inskickade bilderna ska visas drar igång 20 november och håller på till julafton. Målet ekonomiskt med kampanjen är att via gåvobevis samla in två miljoner.

– Det här är en kampanj som ifrågasätter julens konsumtionshets. Efter sommarens bränder och höstens klimatrapporter så bubblar det av engagemang och en vilja att göra något i Sverige. Tillsammans med Naturskyddsföreningen gör vi det nu enkelt för alla att välja hållbara julklappar, kommenterar Mikael Arman, projektledare på byrån Reform Act.

Kampanjen går i digitala kanaler,  hos SJ och SL, samt printannonsering i medlemstidningen Sveriges natur som når Naturskyddsföreningens 226.000 medlemmar.

Arbetsgrupp Reform Act

Viken Wetlesen, kundansvarig

Mikael Arman, projektledare

Sofia Orrheim, produktionsledare

Åsa Hammarström, Art Director

Emi Gunér, copywriter

Arbetsgrupp Naturskyddsföreningen

Andreas Drufva, marknadschef

Marie-Louise Berzén, projektledare

Daniel Holking, digital kommunikatör

Klara Strandberg, digital innehållschef

Eva-Lena Neiman, press

Ann-Katrin Bergström, orginal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News