Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

NBA-stjärna utmanar fansen via sociala medier

Publicerad: 6 oktober 2014, 11:55

Foot Locker kör en kampanj med James Harden, som är så kallad shooting guard i Houston Rockets. I kampanjen #HorsewithHarden skickar fansen in videos när de sätter svåra skott eller lyckas med avancerade dribblingar.


HORSE är en klassisk tävlingsform i basket. Enkelt förklarat turas man om att sätta bollar och den som missar får en bokstav. Först till HORSE förlorar.

Foot Locker har nu tagit HORSE till sociala medier och kopplat in basketproffset James Harden för ändamålet.

Upplägget innebär att användarna har fått skicka in videos med skott och dribblingar som James Harden ska försöka kopiera.

Adweek tycker kanske inte att James Harden och hans ansträngningar att kopiera det som skickas in är den största behållningen i reklamen, utan snarare Foot Lockers representant som med sitt gapande gör allt för att öka stämningen i en nästan tom hall.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.