Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

NCC:s nya actionfilm: Bygger broar för att lösa vardagsstressen

Publicerad: 16 Maj 2016, 10:15

Foto: Kampanjbild/NCC

Garbergs fångar upp byggföretagets innovativa brolösning med ”spenefett som glidmedel” i en reklamfilm som ska locka nya medarbetare.


Ämnen i artikeln:

GarbergsNCC

En motorvägsbro vid Sollentunaorten Rotebro har reparerats på ett nytt och innovativt sätt av bygg- och fastighetsutvecklingsföretaget NCC. Den meningen ger inte direkt upphov till extas. Men när NCC ändå ville förmedla den nytänkande lösningen så beslutade man tillsammans med byrån Garbergs att dramatisera saken i form av en actionbetonad reklamfilm. I den bygger ett NCC-team i realtid om en bro för att lösa bilisters vardagsproblem – i detta fall en mamma som glömt att dagis stänger tidigare, och att barnen måste hämtas illa kvickt.  
– Vi vill visa att vårt sätt att jobba påverkar vardagen för många människor, att vi förbättrar tillvaron för alla som använder vägar, broar och annan infrastruktur, berättar Jennifer Carlsson varumärkeschef på NCC i en kommentar.

Filmen ”The Rotebro Job” är en del av en större rekryteringskampanj. Man skapade även ett behind-the-scenes-klipp där medarbetare berättar vilka delar av brobygget som gjorde det så nytänkande. Till exempel att man använde spenefett som glidmedel för att få den nya bron på plats.
– Vi har valt att spela in filmen på engelska, men med en svengelsk touch, säger Jennifer Carlsson. Vi är ett internationellt bolag med behov av olika kompetenser från hela världen, men vi har vår bas i Norden.

Filmen producerades av Giants and Toy.

Ämnen i artikeln:

GarbergsNCC

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.