Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

NCC väljer Forsman & Bodenfors

Publicerad: 6 december 2007, 11:47

Bostadsföretaget NCC vill stärka sitt varumärke hos potentiella och befintliga kunder. Man har därför inlett ett långsiktigt och strategiskt samarbete med Forsman & Bodenfors.


Forsman & Bodenfors uppdrag blir att göra NCC till en ledande aktör på bostadsmarknaden.

– Vi valde Forsman & Bodenfors på grund av deras resonemang kring konsumentens syn på boende, deras stora internetkunnande och deras helhetssyn på integrerad kommunikation,, säger Thorbjörn Hammerth, marknadschef NCC Boende i en kommentar.

Forsman & Bodenfors arbete kommer att omfatta kommunikationsstrategi samt paketering av NCC:s totala boendeerbjudande både på nätet och i traditionella medier. Dessutom ska de utveckla bostadsaffären och försäljningsarbetet på nätet.

NCC

Kund: NCC
Byrå: Forsman & Bodenfors
Uppdragsgivare: Thorbjörn Hammerth marknadschef och Annica Gerentz informationsdirektör NCC Boende.
Arbetsgrupp: Mikko Timonen ad, Fredrik Jansson copy, Mathias Appelblad web director, Greger Andersson projektledare, Tobias Nordström planner, Linda Eriksson produktionsledare och Peter Gaudiano webwproducent.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.