Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Neddragningar på Ogilvy

Publicerad: 28 Januari 2009, 16:01

En av reklambyrån Ogilvys största kunder kommer att dra ner kraftigt på sina reklaminvesteringar i år. Det gör att byrån nu också måste dra ner.


Ämnen i artikeln:

Carola MäättäOgilvy

Carola Määttä, vd på Ogilvy. Foto: Stefan Borgius

– Vi kommer att göra en omorganisation som beror på att en av våra europeiska kunder minskar sina investeringar rejält under 2009, säger vd Carola Määttä.

Vad kommer omorganisationen att innebära?
– Vi kommer att erbjuda några personer nya tjänster. Det kommer att röra sig om naturliga avgångar och eventuellt några provanställningar som inte förlängs.

Kommer ni att behöva säga upp personal?
– Det beror lite på vilka lösningar vi kommer fram till, men jag kan inte utesluta det.

När hände det här?
– Vi fick besked från kunden i slutet av förra veckan efter att ha haft en dialog under en tid.

När kommer omorganisationen att vara klar?
– Det är svårt att säga, men jag hoppas att vara klar de närmaste veckorna.

Vilken kund är det?
– Det svarar jag inte på, mer än att det är en av våra europeiska kunder.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Carola MäättäOgilvy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.