Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 Januari 2009, 16:01
En av reklambyrån Ogilvys största kunder kommer att dra ner kraftigt på sina reklaminvesteringar i år. Det gör att byrån nu också måste dra ner.
Carola Määttä, vd på Ogilvy. Foto: Stefan Borgius
– Vi kommer att göra en omorganisation som beror på att en av våra europeiska kunder minskar sina investeringar rejält under 2009, säger vd Carola Määttä.
Vad kommer omorganisationen att innebära?
– Vi kommer att erbjuda några personer nya tjänster. Det kommer att röra sig om naturliga avgångar och eventuellt några provanställningar som inte förlängs.
Kommer ni att behöva säga upp personal?
– Det beror lite på vilka lösningar vi kommer fram till, men jag kan inte utesluta det.
När hände det här?
– Vi fick besked från kunden i slutet av förra veckan efter att ha haft en dialog under en tid.
När kommer omorganisationen att vara klar?
– Det är svårt att säga, men jag hoppas att vara klar de närmaste veckorna.
Vilken kund är det?
– Det svarar jag inte på, mer än att det är en av våra europeiska kunder.
Tobias Rydergren