Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nelly kör storkampanj med Gossip Girl-stjärna

Publicerad: 14 februari 2014, 08:26

Leighton Meester för Nelly i Los Angeles.

Nu har Nelly funnits i tio år – något som frontas med Leighton Meester, en av huvudrollsinnehavarna i Gossip Girl. Den nya kampanjen släpps sista veckan i februari. – Hon är en stilikon för många unga tjejer världen över, säger Magnus Månsson, vd på Nelly.


Ämnen i artikeln:

Nelly

Leighton Meester plåtades i Los Angeles och valdes, enligt Magnus Månsson, på grund av att hon är en tjej som står för samma värden som Nelly.  

– Det är många orsaker till att vi valde Leighton Meester som frontfigur. Hon är en perfekt nellytjej. Hon ligger rätt åldersmässigt och är modeintresserad, säger han.  

För kampanjen har Leighton Meester valt ut sina favoritplagg ur Nellys vår- och sommarkollektion. Hon kommer att marknadsföra klädföretaget i en rad kanaler.  

– Leighton kommer att synas i modemagasin, i webb-tv, online och via sociala medier. För oss är det här en av de största grejerna vi gör. Det vill vi självklart kommunicera ut, säger Magnus Månsson.  

Den 28-åriga Leighton Meester har jobbat som modell sedan hon vid elva års ålder flyttade med familjen till New York. Men hon är som mest känd för sin medverkan i olika filmer och tv-serier, till exempel Entourage och Gossip Girl.  

– Kampanjen med Leighton kommer att pågå i ungefär åtta veckor och sedan kommer jubileumsfirandet kulminera med en riktigt stor grej i maj som jag inte kan avslöja ännu, säger Magnus Månsson.  

Varför blev det ingen svensk modell?
– Vi har funnits i Europa sedan tidigare, men nu lanserar vi oss internationellt och kan skeppa över hela världen. Därför vill vi ha en internationell frontfigur. Leighton passar för uppdraget eftersom hon kan förknippas med de värdeord Nelly står för.  

Patriksson Communication är byrå för Nelly på ett strategiskt PR-plan. Resten av produktionen sköter klädföretaget själva.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nelly

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.