Reklam
Nellys 15-årskampanj frontas av Kenza Zouiten, Alice Stenlöf och Imenella
Publicerad: 10 september 2019, 12:29
Alice Stenlöf, Kenza Zouiten och Imenella frontar Nellys 15-årskampanj.
Nelly hyllar sitt digitala arv med den stora 15-årskampanjen "Fondazione Nelly", som frontas av långvariga ambassadören Kenza Zouiten, influencern Alice Stenlöf och artisten Imenella.
Under 00-talet var den svenska e-handlaren Nelly tidiga med att satsa på influencer marketing genom sina samarbeten med profiler inom de nya mediekanaler som trädde fram under samma period. Med strategin att avstå traditionell marknadsföring och istället målmedvetet kommunicera med den unga, digitala målgruppen skapade Nelly.com tidigt designsamarbeten och kampanjer med bloggare och profiler som Rebecca Stella, Kenza Zoutien och Janni Déler.
LÄS MER: "Nellys vd om varumärkesresan: 'Influencers är vår tv-reklam'"
När Nelly nu lanserar den stora 15-årskampanjen "Fondazione Nelly" är syftet att hylla varumärkets arv och "nyfikenhet på framtiden". Kampanjen frontas av långvariga ambassadören Kenza Zouiten, influencern Alice Stenlöf och artisten Imenella och lanseras i Nellys samtliga digitala kanaler.
– ”Fondazione Nelly” är både en hyllning och uppmaning att alltid våga titta framåt, och att samtidigt genom backspegeln begrunda sitt arv, säger Nellys vd Anna Ullman Sersé i ett pressmeddelande.
Som en förlängning av kampanjen anordnar Nelly.com en stor födelsedagsfest den 14 september på Fotografiska för varumärkets närmaste skandinaviska ambassadörer. Eventet tillåter gästerna såväl som kunderna att ta del av en glimt av Nelly.coms framtid.