Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nestlé gör popmusik av barnskrik

Publicerad: 29 Mars 2011, 12:22

Nestlés nya kampanj heter Skrikhits 2011 och är en musiktävling för barn. Syftet är att sätta småbarn i strålkastarljuset och göra om deras skrik till popversioner av kända barnlåtar.


Ämnen i artikeln:

Nestlé

kampanjens hemsida kan man ladda upp olika videoklipp på barn som ger ifrån sig allt från melodiös sång till gapskrik. Webbtjänsten förvandlar sedan barnen till sjungande stjärnor.

– I Skrikhits kanske vi ser första uppträdandet av 2030-talets Lady Gaga eller Justin Bieber. Barnskrik är ett mänskligt beteende som alla har yttrat som barn. Det kan förstås vara jobbigt i stunder när det blir för mycket. Men med denna tjänst erbjuder vi föräldrar chansen att göra något roligt av det. Främst för sig själva, men även för nära och kära, säger Cathrine Ossborn, marknadschef Nestlé Cerealier, i ett pressmeddelande.

Nestlé har tillverkat barnmat sedan 1975. Kampanjen har tagits fram i samarbete med kommunikationsbyrån Volontaire.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Nestlé

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.