Reklam
NetEnt släpper egen webb-serie
Publicerad: 8 maj 2017, 09:29
Foto: Faksimil
NetEnt satsar på web-serie och gamification för att locka nya medarbetare.
För att locka nya medarbetare och inspirera de som redan finns inom företaget lanserar nätcasinot NetEnt web-serien "The Challenge", i samarbete med OTW. TV-serien är en del av projektet Better Mondays – ett projekt NetEnt driver för att minska sina medarbetares söndagsångest. I serien utmanas fyra medarbetare helt utan tidigare bergsklättrarerfarenhet att bestiga ett berg i Alperna.
För att engagera övriga medarbetare i projektet har man även utvecklat en egen app där de kan utföra uppdrag relaterade till The Challenge.
Projektet bygger på så kallad "nudging", där man förstärker positiva beteenden, och målet är att skapa engagemang inom företaget genom gamification. Enligt NetEnt har det varit en intern succé och man hoppas nu att web-serien ska ge spridning även utanför företaget.
Se en premiäravsnitten för The Challenge här.
Bakom projektet står NetEnts kommunikationschef Anna Romboli och OTW:s Niklas Wallenberg.