Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

NetEnt släpper egen webb-serie

Publicerad: 8 Maj 2017, 09:29

Foto: Faksimil

NetEnt satsar på web-serie och gamification för att locka nya medarbetare.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerOTW

För att locka nya medarbetare och inspirera de som redan finns inom företaget lanserar nätcasinot NetEnt web-serien "The Challenge", i samarbete med OTW. TV-serien är en del av projektet Better Mondays – ett projekt NetEnt driver för att minska sina medarbetares söndagsångest. I serien utmanas fyra medarbetare helt utan tidigare bergsklättrarerfarenhet att bestiga ett berg i Alperna.

För att engagera övriga medarbetare i projektet har man även utvecklat en egen app där de kan utföra uppdrag relaterade till The Challenge.

Projektet bygger på så kallad "nudging", där man förstärker positiva beteenden, och målet är att skapa engagemang inom företaget genom gamification. Enligt NetEnt har det varit en intern succé och man hoppas nu att web-serien ska ge spridning även utanför företaget.

Se en premiäravsnitten för The Challenge här.

Bakom projektet står NetEnts kommunikationschef Anna Romboli och OTW:s Niklas Wallenberg.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ContentbyråerOTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.