Reklam
Netflix öppnar för reklamfinansierade abonnemang: ”Efterfrågan hos annonsörer är jättestor”
Publicerad: 20 april 2022, 13:19
Foto: Marvin Samuel Tolentino Pineda /TT NYHETSBYRÅN/Pressbild
Netflix tappar abonnenter och vill satsa på en reklamfinansierad variant av stömningstjänsten. Och intresset finns hos annonsörer, berättar representanter för mediebyråer: ”Givet att det går att mäta, att man delar data och att kostnadsbilden blir rimlig, tror jag absolut att det fungerar.”
När Netflix för första gången på ett decennium tappar abonnenter öppnar de för att bryta traditionen och öppnar för en delvis reklamfinansierad variant av sin strömningstjänst. Under ett samtal med
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.