Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Netflix-reklamen som The Office-stjärnan helst ville slippa göra

Publicerad: 26 mars 2015, 14:01

Ricky Gervais tycker inte om att lägga energi i reklamfilmer.

Foto: Skärmdump.

Netflix ska lanseras i Australien. Då vill bredbandsbolaget Optus ha med The Office-stjärnan Ricky Gervais i reklamfilmer för nyheten. Själv är han mest intresserad av att prata om hur mycket pengar de gett honom och hur lite energi han lagt ner i filmerna.


Ämnen i artikeln:

The Office

I stället för att slänga ur sig positiva fraser om Optus och Netflix vänder stjärnan på steken i de fem filmer Ricky Gervais gjort för australiska Optus med anledning av Netflix intåg i landet.

– Optus bad mig göra reklam för att berätta för Australien att Netflix lanseras. Jag bara: Jag behöver skitmycket pengar – och vill inte lägga någon energi i filmerna. Jag har aldrig hört talas om Optus, säger  stärnan i ett av klippen.

Kampanjen är gjord av australiska content-mediebyrån Emotive, M&C Saatchi och Fuel Communications.

– Att låta Ricky ta kontroll över manus och leverera med sin världsberömda komedistil var ett djärvt steg som bara är möjligt vid ett progressivt varumärke som Optus. Vi är jätteglada över resultatet, säger Emotions vd Simon Joyce till Adweek.

Se reklamfilmerna här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

The Office

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.