Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

NetOnNet visar hur låga priser blir till

Publicerad: 11 Juli 2013, 09:01

Bild ur filmen.

Hur blir låga priser till? Det försöker NetOnNet förklara i sin nya kampanj signerad Garbergs.


Ämnen i artikeln:

NetonnetGarbergs

För att förklara hur låga priser blir till lånar NetOnNet historien hur barn skapas. De har kommit upp med formulan "Låda + Lagerhylla = Lågt pris" som ett sätt att berätta varför elektronikkedjan kan pressa priserna genom att sälja varor på nätet eller i lagershopar.

– På NetOnNet har vi hittat formeln för hur man erbjuder hemelektronik till samma låga pris oavsett hur man handlar. I Lagershopar långt bortom fina gatan där man själv får hämta sin låda från lagerhyllan och e-handel där varorna skickas direkt från hyllan utan att passera några butiker uppnås maximal kostnadseffektivitet enligt verklig lagerlogik. I mötet mellan låda och lagerhylla uppstår det låga priset, säger Jonas Järrenfors, marknadschef på NetOnNet i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas i tv och digitalt.

Arbetsgrupp
Uppdragsgivare NetOnNet:
Jonas Järrenfors
Carola Tiberg  
Arbetsgrupp Garbergs:
Copy: Hampus Mattsson AD: Mattias Dahlqvist CD: Johan van der Schoot Projektledare: Pernilla Berg Produktionsledare: Anna Olsson Byråproducent: Mats Sandin, Colony  
Film:
Regi: Stylewar Producent: Jens Odelbring Produktionsbolag: Standart

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

NetonnetGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.