Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Netonnets prischock

Publicerad: 9 Mars 2009, 14:53

Hemelektronikkedjan Netonnet fyller jämt. Det firas med en kampanj signerad Garbergs där fokus ligger på ordinarie priser.


Ämnen i artikeln:

NetonnetGarbergs

Imorgon fyller Netonnet 10 år. Bakom kampanjen som ska locka kunder till firandet står reklambyrån Garbergs som lyfter fram erbjudanden som ”Ordinarie pris!”, ”Köp 3 betala för 3!” samt ”Just nu; Hela priset!”.

– Netonnet är roliga, de vågar gå sin egen väg och med den här kampanjen bryter de branschens mönster, säger Charlotte Lundquist, produktionsledare på Garbergs.

Kampanjen går i kvälls- och dagspress samt som skyltmaterial i kedjans butiker.
– Det som är roligt är att Netonnet är i en bransch som är lite vilda västern. Alla bara skriker om sina låga priser. Netonnet har valt en lite egen väg. De har aldrig extrapriser eller mellandagsreor. Det ska aldrig vara lockvaror i annonserna som tar slut. De firar därmed jubileet med bra priser, säger Charlotte Lundquist.

Garbergs har jobbat med kedjan i drygt fyra år. Från början låg fokus på att göra reklam för webbshopen, som då var den största försäljningskanalen. Idag har försäljningen i stora delar förflyttats till lagershoparna och därmed har Garbergs fokus också kommit att kretsa kring dessa. I höstas började Netonnet jobba med maneret om lagershoparnas placering lite utanför stan.

– Det maneret, att det är lagershopar, ska kännas i allt vi gör. Därför jobbar vi med kartongskyltar och en miljö som känns väldigt mycket lager. För oss handlar det om att sticka ut, ha en egen röst och att göra det väldigt konsekvent.

Netonnet

Byrå: Garbergs
Arbetsgrupp:
Nina Åkestam – copy
Petter Ödeen – ad
Jonas Bäckman – formgivning
Charlotte Lundquist- produktionsledare
Lars Staffas – projektledare

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

NetonnetGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.