Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nextory uppdaterar varumärket

Publicerad: 21 april 2021, 09:42

Ljud-och e-boksbolaget Nextory vill få konsumenterna att logga ut från sina sociala medier och istället lyssna på eller läsa en bok.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBVarumärke

Med det nya konceptet ”Don't stay on the same page” vill ljud- och e-boksföretaget Nextory få oss att lyfta blicken från flödet i sociala medier för att istället upptäcka innehållet i deras app. 

Startskottet för konceptet blir lanseringen av kampanjen ”Follow another story”, som består av flera reklamfilmer som kommer att synas i både Sverige och Finland, bland annat på tv4. 

– Vi är övertygade om att det är när vi inte är ”on the same page” som nya tankar och idéer skapas. Världen drivs framåt när vi tänker annorlunda och vågar utmanar status quo, säger Elin Bäckman, marknadschef på Nextory, i ett pressmeddelande.

Konceptet är framtaget tillsammans med Nord DDB. Produktionsbolag är Swim Club. 

– När vi gillar något online ser algoritmerna till att liknande saker dyker upp om och om igen. Om vi gillar en åsikt matas vi med samma åsikter. Det är lätt att bara fastna i flöden och i filterbubblor. Att intrycken blir för likriktade och konserverande och att det faktiskt hämmar vår individuella och gemensamma utveckling. Nextory vill att du bryter dig ur bubblan och upptäcker andra stories, säger Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB.

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBVarumärke

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.