Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nicovels veliga rök-reklam

Publicerad: 4 Mars 2013, 10:57

Nicovels reklamfilm.

Nicovels nya tv-reklam illustrerar verkligheten, då rökning beskrivs i både positiva och negativa ordalag.


Ämnen i artikeln:

SWE

Varumärket Nicovel ger en nyanserad bild av rökning. Då det sedan länge är bevisat att rökning kan leda till cancer, något som det bland annat varnas för på svenska cigarrettpaket, är det idag en ganska ovanlig marknadsstrategi.

I Nicovels senaste reklamfilm för nikotintuggummin får vi bland annat veta att rökning kan vara ljuvligt, coolt och äckligt gott, men de anser inte att rökning framhävs som något positivt i tv-reklamen.
– Vi har varit noga med att använda lika många negativa som positiva ord kring rökningen, detta är för att illustrera veligheten man kan känna inför rökningen och hur svårt det kan kännas att sluta, menar Lisa Miksell, sälj- och marknadschef OTC, Orifarm.

Att lyfta fram båda sidorna av rökning är något de tycker är viktigt, och hänvisar till citat ut reklamen:

"Du älskar att röka. Det är ljuvligt, fruktansvärt stinkande och ofräscht. Fast rätt tufft och lite vidrigt. Men samtidigt liksom äckligt...gott. Har du också svårt att bestämma dig? Tänk gult. Nicovel hjälper dig oavsett om du vill röka mindre eller inget alls. Fråga på ditt apotek efter det gula från Orifarm. Receptfritt till rätt pris."

Det är reklambyrån SWE som har gjort filmen.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

SWE

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.