Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 mars 2013, 10:57
Nicovels reklamfilm.
Nicovels nya tv-reklam illustrerar verkligheten, då rökning beskrivs i både positiva och negativa ordalag.
Ämnen i artikeln:
SWEVarumärket Nicovel ger en nyanserad bild av rökning. Då det sedan länge är bevisat att rökning kan leda till cancer, något som det bland annat varnas för på svenska cigarrettpaket, är det idag en ganska ovanlig marknadsstrategi.
I Nicovels senaste reklamfilm för nikotintuggummin får vi bland annat veta att rökning kan vara ljuvligt, coolt och äckligt gott, men de anser inte att rökning framhävs som något positivt i tv-reklamen.
– Vi har varit noga med att använda lika många negativa som positiva ord kring rökningen, detta är för att illustrera veligheten man kan känna inför rökningen och hur svårt det kan kännas att sluta, menar Lisa Miksell, sälj- och marknadschef OTC, Orifarm.
Att lyfta fram båda sidorna av rökning är något de tycker är viktigt, och hänvisar till citat ut reklamen:
"Du älskar att röka. Det är ljuvligt, fruktansvärt stinkande och ofräscht. Fast rätt tufft och lite vidrigt. Men samtidigt liksom äckligt...gott. Har du också svårt att bestämma dig? Tänk gult. Nicovel hjälper dig oavsett om du vill röka mindre eller inget alls. Fråga på ditt apotek efter det gula från Orifarm. Receptfritt till rätt pris."
Det är reklambyrån SWE som har gjort filmen.
Linda Myrin
Ämnen i artikeln:
SWE