Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nike fortsätter att drömma

Publicerad: 14 Maj 2019, 06:59

I den senaste kampanjen med drömmarna i fokus vänder Nike och Wieden+Kennedy Portland blicken mot de talanger som spränger gränserna för vad som väntas av dem.


Ämnen i artikeln:

NikeWieden+Kennedy PortlandReklam

Nike har länge varit en av världens mest hyllade annonsörer. Tillsammans med byrån Wieden+Kennedy Portland plockade de i fredags hem priserna årets byrå och och årets annonsör vid One Show och inför sommarens Cannes Lions spås "Dream Crazy"-kampanjen fortsätta kamma guld.

"Dream Crazy" har redan fått en uppföljare i "Dream Crazier". Nu kommer nästa.

Men om Nike i de tidigare två kampanjerna riktat blicken mot de stora världsstjärnorna är det i "Dream with Us" fokus på talanger som ännu inte slagit igenom. Några av de ungdomar som är med i kampanjen är den olympiska gymnasten Gabby Douglas, basketspelaren Elena Delle Donne och Olivia Moultrie, världens yngsta kvinnliga professionella fotbollsspelare. Reklamfilmen och exemplen som lyfts fram är tänkt att inspirera andra att gå i deras fotspår.

"The craziest dream of all is the one that starts a million more."

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.