Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nike gör rekordstor kvinnosatsning

Publicerad: 15 April 2015, 09:29

Bild från Nikes kampanj.

Nike sjösätter kampanjen "Better for it" i USA. Enligt bolaget är det deras största reklamsatsning någonsin mot den kvinnliga målgruppen. Byrån som står bakom är Wieden + Kennedy.


Ämnen i artikeln:

NikeWieden + Kennedy

"Better for it" lanseras nu på bred front i USA, skriver Adweek. Konceptet hade tv-premiär i söndags under MTV Movie Awards och flera filmer kommer att följa på samma tema.

I den första filmen möter vi ett antal kvinnor som tränar, men till skillnad mot hur det vanligtvis ser ut när människor ska peppas rymmer den tvivel som många känner igen kring sin egen träning.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

NikeWieden + Kennedy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.