Reklam
Nike tappar varumärkeschefen
Publicerad: 28 augusti 2012, 13:47
Thomas Falkenström.
Foto: Resumé.
(UPPDATERAD) Thomas Falkenström har lämnat sin tjänst som Brand Manager på Nike efter efter fyra år. Nya jobbet: Marknadsdirektör på Zound Industries som ligger bakom Urbanears, Marshall Headphones, Molami och Coloud.
MH
Magnus Helander
– Jag tog detta steget för att det var en otroligt rolig utmaning att få jobba med unga svenska varumärken som hävdar sig på en global marknad, säger Thomas Falkenström.
Vad var roligast på Nike?
– Nike är en inspirerande och rolig arbetsplats och eftersom jag älskar sport så var det väldigt roligt och utmanande att göra kampanjer med stjärnor som alla har en åsikt om.
Han är peppad på nya jobbet.
– Zound är ju en framgångssaga men att få folk att förstå att man behöver betydligt mer än bara ett par hörlurar är självklart högt på agendan.