Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nike tappar varumärkeschefen

Publicerad: 28 Augusti 2012, 13:47

Thomas Falkenström.

Foto: Resumé.

(UPPDATERAD) Thomas Falkenström har lämnat sin tjänst som Brand Manager på Nike efter efter fyra år. Nya jobbet: Marknadsdirektör på Zound Industries som ligger bakom Urbanears, Marshall Headphones, Molami och Coloud.


Ämnen i artikeln:

NikeZound Industries

– Jag tog detta steget för att det var en otroligt rolig utmaning att  få jobba med unga svenska varumärken som hävdar sig på en global  marknad, säger Thomas Falkenström.

Vad var roligast på Nike?
– Nike är en inspirerande och rolig  arbetsplats och eftersom jag älskar sport så var det väldigt roligt och  utmanande att göra kampanjer med stjärnor som alla har en åsikt om.

Han är peppad på nya jobbet.

– Zound  är ju en framgångssaga men att få folk att förstå att man behöver  betydligt mer än bara ett par hörlurar är självklart högt på agendan.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

NikeZound Industries

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.