Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nike vill testa nya gränser med Just Do It

Publicerad: 21 augusti 2013, 08:44

Sportjättens nya kampanj, Possibilities, utvecklar Just Do It-konceptet från inspiration till verklighet. Tanken är att inspirera människor världen över att våga testa sina gränser och sträva efter nya mål. Här man använder diger list av atleter och gästande stjärnor.


Ämnen i artikeln:

Nike

"Just Do It" firar 25-årsjubileum och året till åra vidareutvecklar Nike konceptet med nya upplägget Possibilities.

I  filmen finns exempelvis regerande NBA-mästaren tillika Most Valuable  Player, MVP, LeBron James.

Här finns även tennisikonen Serena Williams och Barcelona-stjärnan Gerard Pique med.

Filmen inleds med repliken:
”If you can run a mile, run a race, run a maraton, outrun a movie star.”
Nike+  uppmuntrar även till en rad utmaningar via sociala medier. Här har man  exempelvis också utvecklat appen Nike+Running, vilken låter löparen  sätta ett mål och och bjuda in Nike+vänner att delta och kämpa mot den  ”virtuella mållinjen.”

LeBron James berättar bland annat:
”Varje  gång jag stiger in på planen så pressar jag mig själv att bli bättre,  starkare och utveckla mitt spel. Den här nya Nike-kampanjen visar  atleter som spränger nya gränser och jag är stolt över att få vara en  del av den”, säger han.

Skådespelaren Bradley Cooper berättar det  hela och filmen har regisserats av Nicolai Fglsig.

Filmen innehåller även  skådespelaren Chris Pine.:
”I 25 år har vi inspirerat människor till  Just Do It. Genom Possibilites utvecklar vi det konceptet och möjliggör  för människor att nå nya höjder, arbeta mot nya mobil och att rent  fysiskt bara Just Do It genom Nike+”, säger Davide Grasso, global  marknadsdirektör på Nike i en kommentar.

Mer information om kampanjen finns här.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Nike

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.