Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Niklas Angergård lämnar Telia

Publicerad: 7 maj 2013, 12:08

Niklas Angergård.

Foto: Henrik Halvarsson.

Niklas Angergård började på Telia så sent som i september i fjol. Nu lämnar han sin tjänst som marknadschef för mobilitetstjänster. Detta sker i samband med bolagets omstrukturering av marknadsavdelningen.


Ämnen i artikeln:

TeliaNiklas Angergård

Niklas Angergård gick till Telia från den centrala rollen som "vice president brand & global marketing" på SAS i somras. Under hösten har han varit med och rensat upp kraftigt i antalet byråer som operatören samarbetar med, samtidigt som han har plockat in ett antal nya partners.  

I mars berättade nyhetsbrevet Telekomnyheterna att Telias marknadsföring hädanefter ska skötas av en enda marknadsavdelning istället för tre, och att Thomas Sparrmo från Telenor rekryterades som ny marknadsdirektör.

Nu väljer Niklas Angergård att hoppa av efter bara runt åtta månader på bolaget. När Resumé når honom ska han precis in i ett möte, men bekräftar att han är på väg att sluta.  

Innan SAS var Niklas Angergård med och grundade reklambyrån Storåkers McCann och arbetade då med kunder som Google, Canal+, hitta.se, Djuice, Spray, Telia och SEB. Han har även en bakgrund som managementkonsult hos Arthur D. Little och har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

TeliaNiklas Angergård

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.