Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 juni 2016, 08:28
Le Bon har flest chanser att vinna i Mobile.
Foto: Julia Lundin
INGO får flest nomineringar i kategorin Media, två för "The Swedish Number" och tre för Lidl-kampanjen Le Bon.
Liksom i många andra av Cannes Lions kategorier är det Forsman & Bodenfors som får näst flest nomineringar bland de svenska byråerna. I Mobile får de två nomineringar för appen "Slow Down GPS".
Totalt har 267 bidrag nominerats i kategorin och vinnarna presenteras under prisutdelningen i morgon kväll.
Svenska bidragen som kan vinna:
Kampanj Kund Byrå LE BON LIDL INGO Stockholm THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm SLOW DOWN GPS IF INSURANCE FORSMAN & BODENFORS Gothenburg LE BON LIDL INGO Stockholm SLOW DOWN GPS IF INSURANCE FORSMAN & BODENFORS Gothenburg #BIKEMYTIGHTS PIERRE ROBERT ORKLA OMD Stockholm THE HOUSE OF CLICKS HEMNET PRIME Stockholm LE BON TV HIJACK LIDL - DISCOUNT FOOD TORE INGO Stockholm THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm