Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 juni 2018, 07:18
Abby Priest kampanj har vinstchans.
Sverige går starkt i Brand Experience & Activation. Vi får hela nio nomineringar – varav Åkestam Holst har fem.
Sverige går starkt i Brand Experience kategorin och kniper här hela nio nomineringar. Åkestam Holst tar fem av dem, bland annat två för "kissannonsen" och Billboards without borders.
I Billboards without borders använde sig Åkestam Holst av ett kryphål i Google Maps, där de genom photoshoppade utomhustavlor fick in budskap från censurerade journalister. Kampanjen vann nyligen Månadens kampanj i flera kategorier.
På shortlist ser vi även hyllade "The original brushes of Edvard Munch" – favorittippad i år. Kampanjen har även vunnit Guldägget och 100-wattaren.
Visit Sweden kan vara nöjda då deras byråer har placerat två kampanjer på shortlist – Forsman & Bodenfors med "Sweden on Airbnb" och Prime med "72 hour cabin".
Totalt 218 bidrag är shortlistade i kategorin.
Alla nomineringar:
Consumer durables:
Åkestam Holst, "Pee ad", Ikea
Travel:
Forsman & Bodenfors, "Sweden on Airbnb", Visit Sweden
Prime, "72 hour cabin", Visit Sweden
B2B:
Abby Priest, "The original brushes of Edvard Munch", Adobe
Charity:
Garbergs, "Scoutview", The guides and scouts of Sweden
Åkestam Holst, "Billboards beyond borders", Reporters without borders
Interactive Brand or product video:
Åkestam Holst, "Irresistible pointless trueview ads", Ikea
Tech-led brand experience:
Åkestam Holst, "Billboards beyond borders", Reporters without borders
Retail promotions:
Åkestam Holst, Pee ad, Ikea
Svårt att hänga med i alla Cannes Lions-nyheter? Uppdatera dig här.
Vill du träffa oss i Cannes? Sms:a Julia Lundin (+46 707309688) och Thomas Nilsson (+46 735586581)