Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nio svenska nomineringar i Direct – INGO dominerar

Publicerad: 19 Juni 2016, 12:30

Ingo har redan gjort succé med kampanjen The Swedish Number. Nu kan den vinna lejon i Cannes.

Sverige kniper nio nomineringar i Cannes Lions kategori för direktmarknadsföring. Sju av dem kommer från INGO.


Ämnen i artikeln:

The Swedish NumberIngoCannes Lions 2016F&B

Det är framför allt den uppmärksammade kampanjen "The Swedish number" som fallit juryn i smaken. Den får fyra nomineringar.

Kampanjen gick ut på att ge Sverige ett eget telefonnummer, ett sätt för Svenska Turistföreningen att marknadsföra landet internationellt. Vem som helst i hela världen kunde ringa och få prata med en random svensk person. Kampanjen har uppmärksammats såväl av statsminister Stefan Löfven som av USA:s president Barack Obama.

Tätt efter, med tre nomineringar, kommer Lidls "Le Bon" - evenemanget som skapades som en kopia av Nobelfesten.

Båda kampanjerna är gjorda av INGO, som i fjol vann ett guld-, ett silver och ett bronslejon för kampanjen "Bosses Mjölk" i kategorin för direktmarknadsföring.

LÄS MER: Guldsuccé för Lidl och INGO – i år igen
LÄS MER: Telefonnumret till Sverige en pr-succé: "Helt overkligt"

Även Forsman & Bodenfors har en vinstchans med appen "Slow Down GPS" för IF Skadeförsäkring. Det nionde svenska hoppet är Tillsammans Sthlm med sin skjortsnurra "Style Carousel" för Eton Shirts

Totalt har 293 bidrag nominerats i kategorin.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.