Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nio vinsthopp i Promo & Activation

Publicerad: 19 Juni 2016, 15:11

Lidl och INGO kopierade Nobelfesten. Nu kan kampanjen Le Bon vinna lejon.

Foto: Julia Lundin

För svensk del kammar INGO hem flest nomineringar i kategorin Promo & Activation, fem av nio stycken. Det gör de för Le Bon och The Swedish Number.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsLe BonThe Swedish NumberIngoCannes Lions 2016F&B

När Cannes Lions släpper nomineringarna till fem av tävlingens kategorier på söndagen, är det helt klart INGO som dominerar bland de svenska byråerna.

LÄS MER: Nio svenska nomineringar i Direct – INGO dominerar

I kategorin Promo & Activation, med totalt 306 nominerade bidrag, kniper de tre stycken för Svenska Turistföreningens "The Swedish Number". De andra två går till Lidls "Le Bon".

Forsman & Bodenfors får tre av nomineringarna, varav två för appen "Slow Down GPS" för If Skadeförsäkring.

Här är alla svenska vinsthopp i Promo & Activation:

Kampanj Kund Byrå   THE ORGANIC EFFECT COOP FORSMAN & BODENFORS Gothenburg   LE BON LIDL INGO Stockholm   THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm   SLOW DOWN GPS IF INSURANCE FORSMAN & BODENFORS Gothenburg   LE BON LIDL INGO Stockholm   THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm   MAGIC HOUR POP-UP SHOPS PEAK PERFORMANCE PERFECT FOOLS Stockholm   SLOW DOWN GPS IF INSURANCE FORSMAN & BODENFORS Gothenburg   THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.