Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Niquitin tar hjälp av monster

Publicerad: 10 november 2008, 09:14

Arnold i New York har utvecklat ett nytt koncept åt Niquitin. Målet är att visa den omedelbara effekten av nikotinläkemedlet.


Kampanjsajten

Glaxo Smith Kline har tagit fram en ny kommunikationsplattform för Niquitin, läkemedlet för rökavvänjning som säljs receptfritt på apotek. Bakom det nya konceptet står Arnold i New York. Den lokala produktionen av tv, web och banners har dock gjorts av The Duffy Agency i Malmö som Glaxo Smith Kline började samarbeta med i september 2008.

Kampanjen ”Tygla dina monster” kommer till en början att gå fram till januari 2009. Kampanjen kommer endast att visas i Sverige.
– Eftersom det är helt ny kommunikationsplattform för oss hoppas vi på temat kan leva vidare 2009/2010, säger Johan Gustavsson, varumärkesansvarig för Skandinavien på Glaxo Smith Kline Consumer Healthcare.

Vad är målet med kampanjen?
Tidigare har det fokuserats mycket på sluteffekten och smaker och inte på hur eller varför nikotinläkemedel fungerar. Eftersom penetrationen fortfarande är mycket låg i förhållande till antal rökstoppförsök är vårt mål att utbilda, förklara varför det är viktigt med Niquitin när man vill sluta samt förklara hur det fungerar, säger Johan Gustavsson.

Vilken är målgruppen?
– Rökare, män och kvinnor 30 plus.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.