Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nissetrio klappar till teknik åt Media Markt

Publicerad: 10 November 2015, 13:01

Nissetrion.

I åtta reklamfilmer ska tre tomtenissar få tittarna att köpa fler tekniska julprylar.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsMedia Markt

Filmerna, som släpps med start i slutet av november, är skapade av Lowe Brindfors. De går under parollen "Merry Techie Christmas".

– Media Markt vet att teknik gör allting bättre. Därför vill vi i år visa svenska folket hur mäktig julen kan bli. Med konceptet Merry Techie Christmas utmanar vi gamla traditioner med ny teknik - från formen på våra pepparkakor till hur vi väljer att slå in våra paket, säger Tim Scheibel, ad på Lowe Brindfors, i en kommentar.

Kampanjen består av reklam- och pr- och digitala insatser och kommer att gå i egna kanaler med start i början på november.

Arbetsgrupp:
Media Markt
Mia Lund Hanusek, Marketing Director
Mats Ajpe, Marketing Manager

Lowe Brindfors
Patrik Reuterskiöld, Art Director
Tim Scheibel, Art Director
Johanna Johansson, Art Director
Lina Franzon, Copywriter
Calle Sjönell, Creative Director
Johan Öhlin, Account Director
Tobias Dahl, Digital Producent

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsMedia Markt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.