Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nivea och Carina Berg slopar anti-age i ny kampanj

Publicerad: 31 Maj 2018, 14:23

Foto: Pressbild

Nivea tar bort begreppet "anti-age" från förpackningarna och satsar på en ny produktserie. För att lyfta kampanjens budskap har man tagit hjälp av Carina Berg.


Ämnen i artikeln:

Carina BergNiveaPrat PRReklam

Nivea vill lyfta fram ålderspositiva i den nya kampanjen "Jag gillar min ålder", där fokus ligger på att svenska kvinnor trivs med att bli äldre och se huden förändras med åren. För att lyfta den nya kampanjen har man tagit hjälp av programledaren Carina Berg.

Nu slopar Nivea begreppet "anti-age" från sina förpackningar och nylanserar produktserien Nivea Cellular Filler.

– Det pratas en del om kroppspositivism, men inte lika mycket om ålderspositivsm. När vi frågar svenska kvinnor så säger de flesta att de trivs med att bli äldre. Samtidigt vill man se så bra ut som möjligt för sin ålder, och många är på jakt efter effektiv hudvård. Vi är övertygade om att det går att prata om de här sakerna utan att vara "anti age", säger Evelyn Börjesson, Nordic Brand Manager Nivea Face Care, i en kommentar.

I ett antal reklamfilmer kommer Carina Berg prata om att uppskatta sin ålder, samt dela med sig av sina bästa tips kring skönhetsknep och hur det är att bli äldre.

– Jag gillar mina skrattrynkor och min ålder! Samtidigt vet jag att huden behöver olika saker i olika faser i livet. Och hudvård ska vara enkelt och gå fort! Det känns bra att ta upp det här ämnet på ett lättsamt sätt, säger Carina Berg.

Istället för att fokusera på "anti-age" kommer fokus ligga på ingredienserna i produkterna, som arbetar tillsammans med hudens egen biologi för att aktivera produktionen av hyaluron och kollagen.

Kampanjfilmer och hudvårdstips kommer att synas i butik, på tv samt på nivea.se och via varumärkets sociala kanaler från 4 juni.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Cheil Nordic. PR-byrå är Prat PR och mediebyrå är Wavemaker.

Kampanjfilm kan du se här:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.