Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

NK flörtar med Miss World

Publicerad: 1 mars 2012, 19:34

NK-kampanjen med "Miss World-kandidater".

Foto: NK

Internationell touch – och flörtande med Miss World. Här är Garbergs vårkampanj för NK.


Ämnen i artikeln:

Garbergs

Parollen för NK:s vårkampanj i år är "Världens vackraste vår".

- Varje säsong utgår vi ifrån en statusmarkör. Den aktuella statusmarkören för oss just nu är Internationell, något som ligger väldigt nära NK:s kärnvärden, säger Karin Högman, reklam- och profilansvarig på NK Marknad, i en kommentar..

I kmodekampanjen som är först ut tävlar olika internationella looker mot varandra, på ett sätt som påminner om tävlingen Miss World.

"Oavsett om man föredrar en minimalistisk svensk look, en glamourös amerikansk eller en extravagant italiensk, vill vi påminna om att NK rymmer något av det finaste världen har att erbjuda", meddelar NK.

Kampanjen inleds nästa vecka i Stockhol och Göteborg och kommer att synas i "5-serien" - t-bana, spårvagnar, annonser och i varuhuset.

Uppdragsgivare: Nordiska Kompaniet / Karin Högman

Arbetsgrupp Garbergs
Copy: Johanna Reis, Rebecka Osvald
AD: Johan Wilde, Malin Von Werder
AD-assistent: Josephine Fahlstedt
Formgivare: Beatrice Sztanska
Produktionsledare: Cilla Beckeström
Projektledare: Jan Lindforss

Fotograf: Marcus Ohlsson / LundLund
Stylist: Naomi Itkes / LinkDetails
Casting: MarcusPetterson / LinkDetails
Fotoproducent: Helena Modin Blomberg / Miine

Mediabyrå: Scream / Joakim Regheim
Repro & Retusch: Linjepunkt

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.