Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

NK:s nya present-tanke

Publicerad: 23 april 2013, 08:44

NK:s senaste kampanj.

Presenter ska säga något om den som får dem. Men NK tänker tvärt om i sin nya kampanj. Egentligen säger presenter mer om den som ger dem.


Det är helt okej att utgå från sig själv när man ger bort presenter. Det menar Nordiska Kompaniet, i sin nya kampanj signerad Garbergs.

Budskapet "Du ger vad du är" signalerar att det i själva verket är avsändarens identitet som avspeglas i gåvan. Något som går stick i stäv med vad de flesta presentguider säger (Utgå ifrån vem presenten är till).

Kampanjen kommer att synas i tunnelbanan, i varuhusen och genom annonser. Varje enhet lyfter fram en arketyp, en så kallad "presenttyp", som tydligt visar människor med invanda mönster som varuhuset vill utmana.   

NK:s övergripande tema under våren är "Nya vägar" vilket just syftar till att utmana kunderna att testa nytt.

Arbetsgrupp Garbergs: Uppdragsgivare: Nordiska Kompaniet AD: Johan Wilde AD-assistent: Evelina Nevréus Copy: Per Forssberg, Johanna Reis Produktionsledare: Cilla Beckeström, Elisabeth Philipsson Projektledare: Jan Lindforss Formgivare: Beatrice Sztanska

Samarbetspartners:
•  Fotograf: Peter Gehrke/Adamsky
•  Fotoproducent: Helena Modin / Miine
•  Set design: Mattias Nyhlin/LundLund
•  Stylist: Naomi Itkes/LinkDetails
•  Hår: Linda Shalabi/LinkDetails
•  Make up: Ignacio Alonso/LinkDetails
•  Retusch&Repro: Linjepunkt
•  Mediabyrå: Joakim Regheim/Scream
•  Design skyltfönster och varuhus: JoannTanStudio

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.