Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

NK:s skyltfönster – en fullträff

Publicerad: 17 April 2012, 15:11

Den vinnande kampanjen.

Guldägget i design går till stjärndesignern JoAnn Tann för hennes skyltning på NK. Juryn bländades av den höga klassen på bidraget. Silverägg går till Forsman & Bodenfors, Happy F&B och Garbergs_Projects.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

JoAnn Tan fick uppdraget att göra NK:s skyltning i fjol. Varuhuset letade efter en ny partner som kunde höja nivån ytterligare några snäpp och tillföra en internationell touch. Nu ser vi resultatet: Ett guldägg i kategorin design.

"En enad och hänförd jurygrupp konstaterar att Törnrosa har väckts ur sin sömn – och en outnyttjad kanal har återerövrats.
Med hög internationell klass, på ett kreativt, kommunikativt och magiskt sätt, lyfter årets guldägg både varumärket och produkten.
En känslofylld upplevelse som vidgar begreppet design" lyder motiveringen.

Silverägg tilldelas:

"Köksfönster" av Forsman & Bodenfors för Ikea.

"Beijing8" av Garbergs för Mikael Ljunggren.

"Sveriges Nationalparker" av Happy F&B för Naturvårdsverket.

Juryn i design består av:

Catrin Vagnemark, cd & grundare BVD (kategoriordförande)

Jonas Frank, ad Saatchi & Saatchi

Helena Bielke, ad King

Andreas Kittel, ad och partner Happy F&B

Amelie Brock (fd Malmfält), concept director Amore

Thomas Kurppa, grundare och cd Kurppa Hosk

Nina Granath, grafisk formgivare och ad Stockholm Design Lab

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.