Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

NK visar männen vägen

Publicerad: 15 Mars 2013, 14:50

NK:s kampanj.

"Gå aldrig ingenstans" lyder NK:s uppmaning till alla män i vår. Kampanjen är en fortsättning på temat "upptäcktsfärd".


Ämnen i artikeln:

Garbergs

Sedan ett par veckor tillbaka till NK:s vårkampanj uppe i bland annat Stockholm tunnelbana. Då med en kvinna i huvudrollen och budskapet "Allting börjar någon annan stans".  

Nu har det blivit männens tur. På de nya affischerna får vi se hur modellen på ett övertydligt sätt är på väg någonstans. Budskapet "Gå aldrig ingenstans" ligger i linje med vårens tema att bjuda på en upptäcktsfärd.  

Förutom reklamkampanjen finns en ljudguide som är kopplat till varuhusets olika avdelningar. Den ska ta kunderna "bakom kulisserna till några av världens mest inspirerande varumärken". Guiden, som finns att ladda hem på iTunes, innehåller intervjuer med bland annat Elles och Kings moderedaktörer.

Denna kampanj i tunnelbanan är för övrigt den sextonde som är signerad Garbergs under det drygt två år långa samarbetet.

Arbetsgrupp
Kund: Nordiska Kompaniet/ Karin Högman
Garbergs: AD: Johan Wilde
AD-assistent: Evelina Nevréus
Copy: Johanna Reis, Per Forssberg
Produktionsledare: Cilla Beckeström, Elisabeth Philipsson
Projektledare: Jan Lindforss
Formgivare: Beatrice Sztanska
Technical designer: Niclas Bergström
Samarbetspartners:
•Fotograf: Joel Rhodin/AgentBauer
•Fotoproducent: Helena Modin / Miine
•Casting: Marcus Pettersson
•Stylist: Marcus Söder/LinkDetails
•Retusch&Repro: Linjepunkt
•Mediabyrå: Joakim Regheim/Scream
•Design skyltfönster och varuhus: JoannTanStudio
•Ibeyostudio

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.