söndag28 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nobbade fattiga länder – slår igenom internationellt

Publicerad: 16 december 2011, 10:21

I Unicefs julkampanj vill tomten inte åka till fattiga länder.
Nu uppmärksammas den internationellt – och fler länder vill använda kampanjen.

Ämnen i artikeln:

Reklam

CS

Christian Ström


”Vi åker dit tomten inte åker” är  payofffen i Unicefs julkampanj, som tagits fram av Forsman &  Bodenfors. I reklamfilmen säger tomten att han ”don´t do poor  countries”.

Kampanjen har uppmärksammats av branschpress och bloggare internationellt, bland annat av Adweek.

Även inom Unicef världen över har kampanjen fått genomslag.

– Jag har fått mejl från våra kontor internationellt där man har velat använda kampanjen, säger Karolina Westerlund, projektledare på Unicef.

Bland annat har Unicef i Turkiet, Kanada och Holland hört av sig.

– Vi är så klart jättenöjda med det genomslag som kampanjen fått.

Nu återstår bara att se vilka länder tomten hinner till innan jul.

Senaste tillskottet i Unicefs julkampanj är  en Facebook-applikation i form av en minibutik där man kan köpa  julklappar som skickas till barn i nöd. Bakom applikationen står JMW  Kommunikation.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev