Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nobbade fattiga länder – slår igenom internationellt

Publicerad: 16 december 2011, 10:21

I Unicefs julkampanj vill tomten inte åka till fattiga länder. Nu uppmärksammas den internationellt – och fler länder vill använda kampanjen.


”Vi åker dit tomten inte åker” är  payofffen i Unicefs julkampanj, som tagits fram av Forsman &  Bodenfors. I reklamfilmen säger tomten att han ”don´t do poor  countries”.

Kampanjen har uppmärksammats av branschpress och bloggare internationellt, bland annat av Adweek.

Även inom Unicef världen över har kampanjen fått genomslag.

– Jag har fått mejl från våra kontor internationellt där man har velat använda kampanjen, säger Karolina Westerlund, projektledare på Unicef.

Bland annat har Unicef i Turkiet, Kanada och Holland hört av sig.

– Vi är så klart jättenöjda med det genomslag som kampanjen fått.

Nu återstår bara att se vilka länder tomten hinner till innan jul.

Senaste tillskottet i Unicefs julkampanj är  en Facebook-applikation i form av en minibutik där man kan köpa  julklappar som skickas till barn i nöd. Bakom applikationen står JMW  Kommunikation.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.