Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag17.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nobina ska skapa sommarminnen

Publicerad: 12 Juli 2018, 11:31

Foto: Pressbild

Med fokus på kartor, snapchatfilter och kreativa adshels lanserar nu bussbolaget Nobina sin sommarkampanj och utlovar nya sommarminnen till sina resenärer.


Ämnen i artikeln:

SkånetrafikenReklamKampanj

Bussbolaget Nobina kör bland annat bussar åt SL, Skånetrafiken och UL Med hjälp av sin inhousebyrå har man tagit fram en kampanj som ska erbjuda framtida sommarminnen.

Kartor av olika slag har tagits fram för att fler ska upptäcka bussen i närområdet och vart den kan ta dig. Man har också tagit fram snapchatfilter och adshels om erbjudanden som kan nyttjas som resenär.

– Vi ser det som en självklarhet att finnas till för våra kunder även på fritiden och få fler att upptäcka nya platser att resa till, säger Malin Säker, Marknadschef B2C på Nobinas inhousebyrå, i en kommentar.

I Skåne har Nobina lanserat en evenemangskalender, som ska visa på olika restips och verka som inspiration under sommaren.

För SL har man skapat så kallade "Bussluffarkartor" över Norrtälje, Kallhäll, Södertörn och Södertälje för att tipsa om potentiella smultronställen. I SL-områden har även personal från Nobina spelat in videohälsningar från sina egna smultronställen som visas i sociala medier. Dessutom har man skapat tre snapchatfilter och placerat dem på utvalda platser på kartan.

Här kan du se busschauffören Kenta prata om sitt favoritställe

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

SkånetrafikenReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.