Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nomineringsregn över F&B och Åkestam i Cresta

Publicerad: 11 Juli 2014, 08:23

Forsman & Bodenfors har fått 15 nomineringar i Cresta Awards, vilket är lika som många som Impact BBDO från Dubai. Åkestam Holst ligger också bra till med 10 nomineringar. Sverige har fått totalt 35 nomineringar, vilket bara slås av Frankrike och Tyskland med 53 respektive 40 nomineringar.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstF&B

Den kreativa tävlingen Cresta Awards grundades 1993 och omfattar idag 12 kategorier, däribland TV/Cinema/Online Film, Integrated Campaigns och Crafts and Interactive.

Endast två kriterier avgör vilka byråer som går segrande ur striden: den kreativa idéns originalitet och kvaliteten utförandet.

Nomineringarna är nu klara och Forsman & Bodenfors ligger på delad förstaplats med Impact DDBO från Dubai med 15 nomineringar. F&B har nominerats för "Epic Split" för Volvo Lastvagnar till Unicef-reklamen "The Good Guys Christmas".

Leo Burnett i Frankrike och Serviceplan i München har fått 12 nomineringar vardera, medan CHI & Partners i London har fått elva nomineringar.

Därefter kommer återigen en svensk byrå – Åkestam Holst – med tio nomineringar.

Här har man bland annat nominerats för Ikea-kampanjen "Nightwalkers" och Apotek Hjärtat "Blowing in the Wind".

Heimat från Berlin ligger också på tio nomineringar liksom McCann Ericson i New York och Publicis Conseil i Paris.

Övriga svensknomineringar var:
Abby Norm 2
North Kingdom 2
M&C Saatchi 2
Bold 1
Saatchi & Saatchi 1
Valentin Byhr 1
King 1

Cresta har totalt 276 nominerade bidrag och vinnarna offentliggörs den 20 oktober.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstF&B

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.