Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nord DDB gör dyslexi synlig i McDonald's-kampanj

Publicerad: 5 Oktober 2018, 05:58

Nord DDB körde bland annat utomhus under Världsdyslexidagen den 4 oktober.

Foto: Kampanj

Nord DDB kastade om bokstäverna i McDonald's menyer – för att visa hur det var att ha dyslexi.


Ämnen i artikeln:

McDonald´sNord DDBReklamReklamfilm

20 procent av världens befolkning har funktionsnedsättningen dyslexi och under gårdagen var det världsdagen för just dyslexi. För att markera detta gjorde Nord DDB på uppdrag av McDonald’s Sverige om alla menyer på restaurangerna så att bokstäverna hoppade omkring. Precis som det kan vara för en dyslektiker.

Kampanjen visades under gårdagen på restaurangerna och på utomhustavlor över hela Sverige, skriver Adweek. OMD skötte medieköpen medan Prime tog hand om pr.

Nord DDB står sedan tidigare bakom bland annat framgångsrika "Gör Donken".

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.