Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nord DDB:s vinst – i nya influencer-kategorin

Publicerad: 19 juni 2019, 12:41

Det blir ett brons för Nord DDB:s första kampanj för Björn Borg – Marriage unlocked. Det sker i Cannes Lions nya kategori Social & Influencer Lions.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsNord DDBReklamBjörn BorgCannes Lions 2019

Det var i samband med fotbolls-VM som Björn Borg passade på att rikta en känga mot Ryssland genom en digital plattform som tack vare blockchainteknologi möjliggjorde giftermål.

Det gick att gifta sig både anonymt och offentligt, lagra sina krypterade löften och alltid ha ett certifikat på sitt digitala äktenskap tillsammans med en symbolisk besparing i kryptovalutan Ether.

På onsdagskvällen stod det klart att kampanjen belönas med ett brons.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.