Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

NordicBet ger spelarna en andra chans

Publicerad: 23 Januari 2014, 09:16

Masscreation, som tappade Svenska Spel, har nu gjort sin första kampanj för nya spelkunden Nordic Bet. Där får spelarna en andra chans.


Ämnen i artikeln:

MasscreationNordicBet

Andra chansen är ett välkänt begrepp i Melodifestivalen som snart startar. Nu har det även anammats av NordicBet i den nya kampanjen, gjord av Masscreation.

Trots att man läst på och har koll på alla statistik kan det oförutsedda hända – det är den igenkänningen kampanjen bygger på.

– Våra spelare lämnar väldigt lite åt slumpen. Men oavsett hur hårt man studerar spelsystem, avslutsprocent och domarens psyke går det orättvist nog åt skogen ibland. Den orättvisan försöker vi minimera genom att ge bets som spruckit en andra chans, säger Magnus Alebo, Head of Marketing Betsson Group, i ett pressmeddelande.

– Det är svinkul att arbeta med NordicBet vilket syns på kampanjen – varje sekund är proppfull av fotbollsaction, säger Jörgen Lindqvist, Masscreation.

Kampanjen går i Norge, Danmark och Sverige samtidigt.

Teamet

Reklambyrå: Masscreation
Uppdragsgivare: Magnus Alebo, Head of Marketing Betsson Group.
Produktionsbolag: Film de Liberté
Regissör: Markus Johnson
Producent: Anders Eklund
After Effects: Syndicate
Media: Vizeum i Sverige och Norge. OMD i Danmark.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

MasscreationNordicBet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.