Reklam
NordicBet ger spelarna en andra chans
Publicerad: 23 januari 2014, 09:16
Masscreation, som tappade Svenska Spel, har nu gjort sin första kampanj för nya spelkunden Nordic Bet.
Där får spelarna en andra chans.
MH
Magnus Helander
Andra chansen är ett välkänt begrepp i Melodifestivalen som snart startar. Nu har det även anammats av NordicBet i den nya kampanjen, gjord av Masscreation.
Trots att man läst på och har koll på alla statistik kan det oförutsedda hända – det är den igenkänningen kampanjen bygger på.
– Våra spelare lämnar väldigt lite åt slumpen. Men oavsett hur hårt man studerar spelsystem, avslutsprocent och domarens psyke går det orättvist nog åt skogen ibland. Den orättvisan försöker vi minimera genom att ge bets som spruckit en andra chans, säger Magnus Alebo, Head of Marketing Betsson Group, i ett pressmeddelande.
– Det är svinkul att arbeta med NordicBet vilket syns på kampanjen – varje sekund är proppfull av fotbollsaction, säger Jörgen Lindqvist, Masscreation.
Kampanjen går i Norge, Danmark och Sverige samtidigt.
Teamet
Reklambyrå: Masscreation
Uppdragsgivare: Magnus Alebo, Head of Marketing Betsson Group.
Produktionsbolag: Film de Liberté
Regissör: Markus Johnson
Producent: Anders Eklund
After Effects: Syndicate
Media: Vizeum i Sverige och Norge. OMD i Danmark.