Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

NordicBet skriver kärleksbrev till förlusten

Publicerad: 25 Maj 2016, 07:26

Foto: Pressbild

Det har knappast undgått någon att vi närmar oss fotbolls-EM, och i väntan på det har NordicBet tagit fram en ny reklamfilm – där de tackar förlusten för att den finns.


Ämnen i artikeln:

Fotbolls-EMJörgen LindqvistNordicBet

– Det är upplevelsen av alla svidande förluster som gör att vi älskar att vinna och i vändningen från förlust till vinst ligger någonting väldigt starkt och positivt som vi vill knyta an till emotionellt, säger Magnus Linder, global manager på NordicBet, i en kommentar.

Det är reklambyrån Masscreation som man har samarbetat med i produktionen av "Kära förlust". I filmen är skärmen delad och man får följa med så väl lokala lag som större internationella lag.

– Med Kära Förlust tar vi NordicBets klassiska splitscreenmanér till nästa nivå, både visuellt och berättarmässig, säger Jörgen Lindqvist, creative director på Masscreation.

Se reklamfilmen längre ner i artikeln.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Magnus Linder, Global Brand Manager på NordicBet
Reklambyrå: Masscreation
Produktionsbolag: Giants & Toys
Regissör: Robert Nylund
Producent: Carl Linder

Louise Lindberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.