Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nordisk reklamfight i Norge

Publicerad: 6 mars 2009, 07:30

Gulltaggen är Norges största tävling i interaktiv reklam. Nu kan svenska byråer vinna och Farfars Jon Dranger ska leda den nordiska juryn.


Fred Hauge.

Det är två veckor kvar att lämna in bidrag till den nordiska kategorin i Gulltaggen.
I slutet i april genomförs den två dagar långa konferensen i Oslo där Gulltaggen delas ut, priset är Norges största inom interaktiv reklam.

Efter tio år har tävlingsledningen nu infört en nordisk kategori.

– Vi har höga förväntningar på de nordiska deltagarna och hoppas att de norska byråerna ska hävda sig bra, säger tävlingsordföranden Fred Hauge, kreativ chef på norska Tribal DDB.

De nordiska byråerna ska tävla med integrerade kampanjer där minst ett moment är digitalt. Juryarbetet ska leda av Jon Dranger, kreativ chef på Farfar.

Gulltagen är dessutom en två dagars lång konferens med internationellt kända föredragshållare som Chris Andersson och Seth Godin (http://sethgodin.typepad.com/).

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.